Baner

Baner
Ziemia Gorzowska
Gorzów,

środa, 13 listopada 2019

Petycja do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego o przystanek kolejowy w Międzyrzeczu

Petycja

Do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego

Szanowni Państwo,
Zwracam się jako ekonomista transportu z petycją aby podjęto uchwałę w sprawie dodania nowego przystanku kolejowego o nazwie Międzyrzecz Most lub Międzyrzecz Północ. Przystanek przy przejeździe za mostem nad Obrą jest znacznie bliżej centrum miasta co w mojej ocenie wydatnie zmniejszy kwotę dotacji wypłacanej za kursy pociągów regionalnych do Międzyrzecza. Proponuję długość peronu 50 lub 85 metrów. 

Pozdrawiam
Adam Fularz


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

wtorek, 12 listopada 2019

Szwajcarska firma "Swiss Krono" wykupiła ogłoszenie w którym podaje że pozwała swoich krytyków do sądu.

W dzisiejszym wydaniu papierowym "Gazety Lubuskiej" koncernu Passauer Neue Presse ukazało się całostronnicowe ogłoszenie szwajcarskiej firmy "Swiss Krono". W tymże ogłoszeniu firma oświadcza że pozwała swoich krytyków do sądu i nazywa ich oszustami. Twierdzi w ogłoszeniu że osoby te zastraszają mieszkańców miasta Żary. 

Firma była oskarżana przez lokalne media o liczne nieprawidłowości. W lokalnej społeczności miały mnożyć się przypadki raka. W mieście Mielec na terenie woj. podkarpackiego bodaj jedna trzecia czy jedna czwarta mieszkańców miasta wyszła na ulice protestując przeciwko trucicielowi lokalnej społeczności. W Mielcu protestowało kilkanaście tysięcy mieszkańców miasta przeciwko firmie Swiss Krono. Firma w dodatku była uznana winną zmowy cenowej i na kartel w którym uczestniczyła nałożono 135 mln PLN kary (dokładnie 135 761 340, 25 PLN). Aby uniknąć kary, firma Swiss Krono wsypała swoich konkurentów na rynku. 

W internecie opublikowano filmy pokazujące skalę zanieczyszczenia powietrza [1] przez zakład w Mielcu. 

Opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej ogłoszenia w Gazecie Lubuskiej oraz informacji portali wnp.pl oraz gazeta.pl




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Pytanie do MSWiA dot. polityki ludobójstwa pieszych- kazus miast przygranicznych

do MSWiA

Szanowni Państwo

W Polsce rocznie ofiarami ludobójstwa jest ok. 800 osób przechodzących pieszo przez drogi, ze względu na odmienne przepisy prawne. Gdy byłem w Słubicach w poniedziałek 5 listopada 2019 r., na przejściu między Collegium Polonicum a centrum handlowym- próbowano mnie potrącić samochodem z polską rejestracją, podobnie jak ma to miejsce wobec wielu Niemców którzy chcieliby przejść się z Niemiec na zakupy do Polski, i nie spodziewają się tak drastycznych różnic prawnych. 

Powodem są odmienne przepisy ruchu drogowego w Niemczech i w Polsce. Po niemieckiej stronie granicy pieszy ma pierwszeństwo wejścia na przejście, po polskiej stronie piesi są zwykle potrącani lub zajeżdża się im drogę, trąbi etc. 

Czasopismo "Rzeczpospolita" opisuje jak w lutym br., Dariusz Minkiewicz, lobbysta na rzecz braku pierwszeństwa dla pieszych i zastępca dyrektora Departamentu Porządku Publicznego w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji stwierdził, ż: " Czy wprowadzone zmiany przepisów, czy projektowana propozycja zawarta w petycji zapewni pieszym bezpieczeństwo? W mojej ocenie nie zapewni takiego bezpieczeństwa." (...)  „pracom tym należy poświęcić odpowiednio wydłużony czas" (...), i aby wydłużyć ten czas polityki ludobójstwa, proponował „przeprowadzenie szerokiej i długotrwałej kampanii, akcji informacyjno-edukacyjnej".

Z jakiego powodu lobbysta na rzecz braku pierwszeństwa dla pieszych, p. Dariusz Minkiewicz z MSWiA uporczywie domaga się by dokonywano nadal w Polsce ludobójstwa osób chcących przejść przez ulicę w miastach nadgranicznych? Czy lobbing jaki prowadzi, jest w ogóle legalny, czy aby nie jest to nawoływaniem do ludobójstwa?

Różnice w przepisach są dramatyczne, przez co polskie miasta mają opinię miast azjatyckich, dalekowschodnich, gdzie pieszych rozjeżdża się dla zabawy. Obywatele Niemiec nie rozumieją że w Polsce - dzięki takim lobbystom jak p. D. Minkiewicz z MSWiA- piesi nie mają pierwszeństwa wchodząc na przejście. Sądzą że obywatele Polski są bezwzględni lub robią to dla żartu - wymuszając pierwszeństwo na pasach wobec nie spodziewających się tego przechodniów z Niemiec.


Pozdrawiam
Adam Fularz
ziemiagorzowska.pl

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

poniedziałek, 11 listopada 2019

Skarga w sprawie połączenia kom. kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL i VBB


Do Ministra  Infrastruktury


Do wiadomości UTK


Skarga w sprawie połączenia kom. kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL i VBB


Szanowni Państwo
Od kilku tygodni podróżni na trasie kolejowej Zielona Góra - Rzepin i Zielona Góra- Berlin mają do czynienia z parodią usług. Pociągi nie kursują albo są niemal zawsze opóźnione. Pociągi Gorzów- Berlin wg wywieszki na dworcu- w ogóle już nie kursują od dn. 2.11.2019.

Proszę o przeprowadzenie natychmiastowej kontroli nadzoru UMWL i VBB nad wykonaniem tych usług transportowych jakie UMWL zleca. Proszę o rozważenie po przeprowadzonej kontroli - w zależności od jej wyników- nakazanie dokonania zmian osobowych w jednostce UMWL która nie jest w stanie zorganizować tych usług. 

Wg informacji z dworców kolejowych- wstrzymano wszystkie bezpośrednie połączenia kolejowe Gorzowa z Berlinem oraz Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą organizowane przez VBB i UMWL.

W Niemczech Wschodnich podróżnych informuje się że połączenie do Zielonej Góry jest skasowane i nie odbywa się komunikacja zastępcza. Od kilku tygodni takie informacje podaje portal reiseauskunft.bahn.de z którego korzystamy przy próbach podróży do Polski. Informacja ogłoszona w Niemczech podaje że nie ma komunikacji zastępczej. Na dworcu kolejowym we Frankfurcie nad Odrą wisi komunikat o przywróceniu połączenia kolejowego do Polski od 9.11.2019 co nie jest prawdą. Te połączenia kolejowe nie kursują i na stronie internetowej reiseauskunft.bahn.de są opisane jako skasowane bez kom. zastępczej. Nawet jeśli zapewnia się autobus to brak jest takiej informacji. 

W dodatku podróżnych oszukuje się sprzedając na przykład bilet na pociąg regionalny z Berlina do Zielonej Góry za 71 euro (290 zł) na dwie osoby. Dzisiaj taki bilet podróżnym do Polski sprzedano na dworcu kolejowym Ostbahnhof w Berlinie. Gdy próbowali kupić bilet w automacie biletowym- miasta Zielona Góra nie było w wykazie. W ogóle nie było miast które są zaledwie 60 czy 70 km na wschód od Berlina. Poprosili obsługę sali automatów biletowych- i ta osoba wybrała im opcję Europa- a potem miasto Zielona Góra. Bilet dla dwójki osób kosztował nieco ponad 71 Euro. To cena najtańszego biletu kolejowego "Sparpreis Europa" dla dwóch osób do np. Amsterdamu, a nie cena biletu na dystansie jak z Warszawy do Radomia.  Cena w taryfie regio na odcinku Berlin - Zielona Góra to tylko 15 Euro za osobę. Niemniej właściciel automatów biletowych od lat okrada podróżnych na tej trasie do miast po polskiej stronie granicy. Żądam oficjalnego wystąpienia do rządu Republiki Federalnej Niemiec w tej sprawie. To co się dzieje jest zwykłą kradzieżą. To ma miejsce od lat. Kupienie biletów podmiejskich do Polski z Berlina jest zbyt trudne i zbyt czasochłonne nawet w automacie biletowym. Trzeba przeklikać mnóstwo opcji. Osoby spoza Niemiec zwykle są ofiarami zastawionych na nie pułapek cenowych. 

Żądam powołania komisji celem kontroli taryf transgranicznych w komunikacji podmiejskiej miasta Berlin. Domagam się zbadania relacji UMWL i spółki Przewozy Regionalne. Usługi zlecano bez przetargu, a podmiot Przewozy Regionalne nie posiada zaplecza i majątku do ich wykonania co łamie warunki zawartej umowy z UMWL. 

Żądam ustalenia kto odpowiada za wypłatę odszkodowania za opóźnienia dla podróżnych przez te kilka ostatnich tygodni i dlaczego pobiera się opłaty za bilety skoro podróżni musieli czekać np. ok. godziny na pociąg. Już dwa razy się spóźniłem jadąc na poniedziałkowy trening hokeja na rolkach - jadę z Berlina do Zielonej Góry i zawsze jest to niespodzianką. Dzisiaj nie dojechałem z powodu zbyt dużego opoźnienia. 

Pozdrawiam
 Adam Fularz 
Wydawnictwo Merkuriusz Polski


Załacznik

Opis zdarzeń z soboty 9.11.2019 po tym jak na dworcu kolejowym we Frankfurcie nad Odrą wywieszono informację o rzekomym powrocie pociągu do Zielonej Góry przez Rzepin

Poranny pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą w sobotę rano nie pojechał

Adam Fularz

Wg słów jednej z mieszkanek regionu- w sobotę rano dnia 9 listopada pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą nie pojechał. Część podróżnych przesiadła się na pociąg Intercity S.A. w kierunku Berlina, inni zaś czekali na kolejny pociąg sobotni w kierunku Frankfurtu nad Odrą. Niestety- także ten pociąg regionalny początkowo nie pojechał a później jednak odjechał ale dopiero z opoźnieniem ok. 80 minut. Dojechał tylko do Rzepina a dalej pasażerowie musieli przejść do nastawni kolejowej w Rzepinie skąd jeżdżą autobusy zastępcze do Frankfurtu nad Odrą. 




Skarga w sprawie połączenia kom. kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL

Do Zarządu Województwa Lubuskiego

Do wiadomości Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego


Skarga w sprawie połączenia kom. kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL


Szanowni Państwo
Od kilku tygodni podróżni na trasie kolejowej Zielona Góra - Rzepin mają do czynienia z parodią usług. Pociągi nie kursują albo są niemal zawsze opóźnione.

Proszę o przeprowadzenie natychmiastowej kontroli nadzoru UMWL nad wykonaniem tych usług transportowych jakie UMWL zleca. Proszę o rozważenie po przeprowadzonej kontroli - w zależności od jej wyników- dokonania zmian osobowych w jednostce UMWL która nie jest w stanie zorganizować tych usług. 

Wg informacji z dworców kolejowych- wstrzymano wszystkie bezpośrednie połączenia komejowe Gorzowa z Berlinem oraz Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą. W Niemczech Wschodnich podróżnych informuje się że połączenie do Zielonej Góry jest skasowane i nie odbywa się komunikacja zastępcza. Od kilku tygodni takie informacje podaje portal reiseauskunft.bahn.de z którego korzystamy przy próbach podróży do Polski. Informacja ogłoszona w Niemczech podaje że nie ma komunikacji zastępczej. Na dworcu kolejowym we Frankfurcie nad Odrą wisi komunikat o przywróceniu połączenia kolejowego do Polski od 9.11.2019 co nie jest prawdą. Te połączenia kolejowe nie kursują i na stronie internetowej reiseauskunft.bahn.de są opisane jako skasowane bez kom. zastępczej. Nawet jeśli zapewnia się autobus to brak jest takiej informacji. 

W dodatku podróżnych oszukuje się sprzedając na przykład bilet na pociąg regionalny z Berlina do Zielonej Góry za 71 euro (290 zł) na dwie osoby. Dzisiaj taki bilet podróżnym do Polski sprzedano na dworcu kolejowym Ostbahnhof w Berlinie. Gdy próbowali kupić bilet w automacie biletowym- miasta Zielona Góra nie było. Poprosili obsługę sali automatów biletowych- i ta osoba wybrała im opcję Europa- a potem miasto Zielona Góra. Bilet dla dwójki osób kosztował nieco ponad 71 Euro. 

Żądam powołania komisji celem kontroli relacji UMWL i spółki Przewozy Regionalne. Usługi zlecano bez przetargu, a podmiot nie posiada zaplecza i majątku do ich wykonania co łamie warunki zawartej umowy z UMWL. 

Żądam ustalenia kto odpowiada za wypłatę odszkodowania za opóźnienia dla podróżnych i dlaczego pobiera się opłaty za bilety skoro podróżni musieli czekać np. ok. godziny na pociąg.

Pozdrawiam
 Adam Fularz 
Wydawnictwo Merkuriusz Polski


Załączniki- zdjęcie wyświetlacza z dnia dzisiejszego 

Opis zdarzeń z soboty 9.11.2019 po tym jak na dworcu kolejowym we Frankfurcie nad Odrą wywieszono informację o rzekomym powrocie pociągu do Zielonej Góry przez Rzepin

Poranny pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą w sobotę rano nie pojechał

Adam Fularz

Wg słów jednej z mieszkanek regionu- w sobotę rano dnia 9 listopada pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Rzepin do Frankfurtu nad Odrą nie pojechał. Część podróżnych przesiadła się na pociąg Intercity S.A. w kierunku Berlina, inni zaś czekali na kolejny pociąg sobotni w kierunku Frankfurtu nad Odrą. Niestety- także ten pociąg regionalny początkowo nie pojechał a później jednak odjechał ale dopiero z opoźnieniem ok. 80 minut. Dojechał tylko do Rzepina a dalej pasażerowie musieli przejść do nastawni kolejowej w Rzepinie skąd jeżdżą autobusy zastępcze do Frankfurtu nad Odrą. 
Zdjęcie
Fot: M. Wereszczyński 



piątek, 8 listopada 2019

Prognozy dla kampanii wyborczej na urząd prezydenta jurysdykcji Rzeczpospolita Polska

Depesza prasowa Polish News Agency polishnews.pl
9 listopada 2019 r. 

Prognozy dla kampanii wyborczej na urząd prezydenta RP

Wiele osób nadal zastanawia się jaką rolę w poprzedniej kampanii wyborczej na urząd prezydenta jurysdykcji Rzeczpospolita Polska odegrała firma Cambridge Analytica. Jej szef padł ofiarą prowokacji brytyjskiej stacji telewizyjnej Channel 4. W nagranych przez tą stację rozmowach z potencjalnym klientem opisywał jak to w jednym z krajów Europy Wschodniej, jego ludzie pojawili się jak duchy i zniknęli jak duchy [1]. 

O zaangażowaniu firmy Cambridge Analytica w kampanię wyborczą w Polsce donosiła brytyjska gazeta The Guardian. W Polsce wskazuje się na firmę "S. (...)" i jej szefa Jarosława K. jako zaangażowanych w tą aferę, ale to tylko pogłoski krążące w branży IT.

20 marca 2018 r. pisałem w depesy prasowej:


Wg informatora, firma Cambridge Analytica miała hackować umysły polskich wyborców za pomocą danych uzyskanych od lub wykradzionych serwisowi Facebook

Adam Fularz

20 mar 2018


Szczegóły
Wg plotek do jakich dotarła redakcja, od 2 lat krążyły pogłoski że w Polsce testowano techniki psychograficzne w trakcie kampanii wyborczej, a Polska była dla firmy Cambriodge Analytica poletkiem doświadczalnym w dziedzinie hackowania umysłów wyborców technikami psychograficznej manipulacji.

Ciekawy reportaż pokazał brytyjski Kanał 4. Opisał metody za pomocą których poprzez sieci społecznościowe hackuje się ludzkie umysły aby zmienić ich poglądy polityczne czy odnieść inny skutek. Uważam na treści w social media i już zauważyłem że oto pokazywały mi się treści rzekomo od moich znajomych -a takich znajomych w ogóle nie miałem. Czyli, jak wnioskuję na podstawie moich obserwacji: ktoś zhackował media społecznościowe i używa technik psychografii do manipulacji nami. 

W tych czasach psychografia zrobiła spore postępy. W USA już lata temu na temat każdego użytkownika mediów społecznościowych zebrano około 5 tysięcy punktów danych osobowych. Ciekawe jak jest w Polsce?

Redakcja dotarła do plotek, jakoby już od 2 lat plotkowano że Polska miała być poletkiem doświadczalnym dla firmy Cambridge Analytica, która w Polsce właśnie przetestowała swoje systemy psychograficznego hackowania umysłów wyborców, przed wypłynięciem tej technologii na szerokie wody światowej polityki. 

To właśnie w Polsce testowano tą nową technologię. Za pomocą danych pozyskanych lub wykradzionych z sieci społecznościowych, miano dokonać operacji hackowania umysłów wyborców za pomocą systemu sztucznej inteligencji która była zasilana około 5 tysiącami punktów danych na temat każdego z polskich wyborców. To są plotki które rzekomo miały krążyć od ponad 2 lat. Wg informatora z którym redakcja rozmawiała- ostatni wyciek danych na temat firmy Cambridge Analytica potwierdza doniesienia będące tematem plotek.

Jak to działało? Z uzyskanych od lub wykradzionych sieci Facebook danych polskich uzytkowników tej sieci, a także- polskich wyborców, tworzono ich portrety psychograficzne które umożliwiały mikrotargetowanie przekazu politycznego do każdego z wyborcy z osobna. Umysły wyborców były następnie hackowane poprzez przekaz sieci społecznościowych i inne dane które mikrotargetowano do tej właśnie osoby za pomocą sieci reklamowych. 

Jest to droga, ale skuteczna technika hackowania umysłów ludzkich. Około 16,52 miliona osób mogło zostać sprofilowanych i system tej firmy może posiadać 5 tysięcy punktów danych osobowych na temat każdego z ok. 16,52 miliona użytkowników sieci społecznościowych w Polsce. 

Firma Cambridge Analytica sama chwali się "ogromnym sukcesem" w kraju Europy Wschodniej. W depeszy PAP na ten temat informowano że przedstawiciele firmy psychograficznej chwalili się, "wspominając m.in. Meksyk, Malezję, Brazylię, Chiny i Australię, a także "bardzo, bardzo udany projekt w wschodnioeuropejskim kraju", który nie został nazwany." Wszystko wskazuje, że chodzi o Polskę.  

Z polskich mediów:

Cambridge Analytica. W tekście "Guardiana" piszą też o polskich ...
wiadomosci.gazeta.pl › Wiadomości › Świat - Informacje
3 godziny temu - Czy kontrowersyjna firma Cambridge Analytica wpłynęła na wynik wyborów prezydenckich w Polsce? Taką sugestię stawia dziennik 'The Guardian', pisząc w artykule, że Facebook był w 2015 r. 'nieodzownym' narzędziem kampanii Dudy.

Afera Cambridge Analytica: wyjaśniamy, o co w niej chodzi ...
https://wiadomosci.onet.pl › Świat › Brexit
2 godziny temu - Dane, zebrane z portalu przez brytyjską firmę Cambridge Analytica miały wpłynąć m.in. na wyniki wyborów prezydenckich w USA, głosowanie w sprawie ... "Guardian" w kolejnej publikacji informuje, że Cambridge Analytica współpracowała także ze sztabem wyborczym Andrzeja Dudy podczas wyborów

Breach leaves Facebook users wondering: how safe is my data ...
Tłumaczenie strony
2 dni temu - Claims that Cambridge Analytica used data to target voters in US election raises tough questions. ... Facebook was "integral" to the 2015 presidential election victory of Poland's Andrzej Duda, the company claimed. 


 "Medium Marka Zuckerberga chwali się, że Facebook był nieodzownym elementem kampanii Andrzeja Dudy, którego sztab zamienił jego stronę w główny kanał komunikacji z wyborcami. Według "Guardiana" język i twierdzenia, których używali prowadzący stronę kandydata Dudy, są "niesamowicie podobne do tych używanych przez Cambridge Analytica". - donosi najnowsze wydania portalu "NaTemat.pl"



-- 

Źródło informacji 
[1] https://www.youtube.com/watch?v=mpbeOCKZFfQ w minute 16.50 czasu filmu jest opowieść o kraju w Europie Wschodniej


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

wtorek, 5 listopada 2019

Wstrzymano pociągi regionalne kursujące z Rzepina do Frankfurtu nad Odrą. Nie ma informacji o komunikacji zastępczej.

Wstrzymano pociągi regionalne kursujące z Rzepina do Frankfurtu nad Odrą. Nie ma informacji o komunikacji zastępczej. Dla odmiany rzecznik spółki Przewozy Regionalne w Zielonej Górze twierdził że one kursują. Według mojej obserwacji naocznej w rozkładzie jazdy po stronie niemieckiej są one wykreślone na czerwono z adnotacją "Zugausfall" lub "Zug fällt aus". Na dworcu kolejowym we Frankfurcie nad Odrą na wyświetlaczach jest informacja o ich odwołaniu i o rzekomej komunikacji zastępczej ale gdy pytałem czy ona funkcjonuje i skąd odjeżdża to informacje były niejasne. Wg poniższego komunikatu imcydentalnie ma miejsce komunikacja zastępcza.

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Krokowski, Elke <Elke.Krokowski na serw. vbb.de>
Data: wtorek, 5 listopada 2019
Temat: Frage an die VBB bezüglich Verbindungen ins Land Lebus - Lubuskie
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw
 wieczorna.pl>


 

Hallo Herr Fularz,

 

dazu die Verkehrsmeldung der DB an Sie weitergeleitet:

 

 

Auswirkungen auf Bundesländer: bb,be

Auswirkungen auf: rg

Relevanz: 3

Überschrift: Zugausfälle RB91 von Rzepin bis Frankfurt/Oder Art / Grund: Technische Untersuchungen am Zug

Zeitraum: 04. bis 8. November 2019

Vortext: Aufgrund von technischen Untersuchungen müssen die Züge der Regionalbahnlinie RB91 zwischen Rzepin und Frankfurt (Oder) ausfallen. 

Meldungstext: folgende Züge sind vom Ausfall betroffen:

 

 

 

<B>RB5826</B>Rzepin ab 07:34 Uhr bis Frankfurt (Oder)

 

<B>RB5824</B>Rzepin ab 11:32 Uhr bis Frankfurt (Oder)

 

<B>RB5836</B>Rzepin ab 18:00 Uhr bis Frankfurt (Oder)

 

 

 

<B>RB5827</B>Frankfurt(Oder) ab 08:17 Uhr bis Rzepin

 

<B>RB5825</B>Frankfurt(Oder) ab 12:11 Uhr bis Rzepin

 

<B>RB5849</B>Frankfurt(Oder) ab 18:34 Uhr bis Rzepin

 

 

 

Nach Informationen der polnischen Regionalbahn (Przewozy Regionalne) ist ein unregelmäßiger Ersatzverkehr mit einem Bus zwischen Rzepin und Frankfurt organisiert.

 

 

 

Viele Grüße

Elke Krokowski

____________________________________________________

Pressesprecherin
VBB Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg GmbH
Strategie & Kommunikation
Hardenbergplatz 2
10623 Berlin

 

Tel.:        +49-(0)30-25 41 41 30
Mobil:     +49-(0)175-4361742

elke.krokowski na serw. vbb.de
vbb.de

 

 

 

 

Von: Adam Fularz <adam.fularz na aerw. wieczorna.pl>
Gesendet: Dienstag, 5. November 2019 12:47
An: Krokowski, Elke <Elke.Krokowski ma serw

.VBB.de>
Betreff: Frage an die VBB bezüglich Verbindungen ins Land Lebus - Lubuskie

 

 

Frage an die VBB 

bezüglich Verbindungen ins Land Lebus - Lubuskie

 

Hallo, 

Ich wollte gestern Abend ab Frankfurt an der Oder in der Richtung Zielona Góra fahren. Diese Verbindung war als Zugausfall gekennzeichnet am Bahnhof. Auch am Morgen gab es diese Verbindung nicht mehr. 

Was kann VBB dazu sagen?

MfG

Adam



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl


____________________________________________




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl