Skarga do Administracyjnego Sądu Wojewódzkiego że ma być zlikwidowana pętla na sieci tramwajowej do dworca kolei
do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem podmiotu Rada Miasta
Skarga na zamiar likwidacji sieci tramwajowej miasta, wniosek o przywrócenie linii tramwaju na trasie Piaski- Chrobrego- Dworzec PKP-PKS- Urząd Miasta- Rondo Santockie- Pomorska- Stilon- Dowgielewiczowej
do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem podmiotu Rada Miasta Gorzowa
Wysoki Sądzie,
Na podstawie ppsa art. 3 składam pozew na bezczynność pozwanego w zakresie przywrócenia kursowania linii tramwaju do dworca, zaskarżam decyzję o likwidacji toru pętli (pismo zaskarzona_decyzja_ Pytania o komunikację miejską w załaczniku).
Pozwany ostatnio naprawił tam asfalt na drodze, ale o torowisku znów zapomniał. Rozjazd nie jest podgrzewany mimo że wszystko w okolicy ostatnio wybebeszono i można było owe defekty naprawić. Wnoszę że pozwany bezustannie roztacza kolejne plany likwidacji sieci tramwajowej, jakby miał interes w tym aby na przykład tramwaj nie mógł bezpośrednio kursować w relacji przewozowej Piaski- Chrobrego- Dworzec PKP-PKS- Urząd Miasta- Rondo Santockie- Pomorska- Stilon- Dowgielewiczowej.
Za pomocą poczty elektronicznej złożyłem w urzędzie pisma w sprawie, zaskarżona decyzja dotyczy odmowy udostępnienia pętli poprzez jej fizyczną likwidację, wzorem drugiego toru na linii do Wieprzyc.
Opis z archiwum redakcji:
głównej ulicy handlowej miasta, ul. Chrobrego. Wydawało się że władze Gorzowa nie potrafią
efektywnie zarządzać komunikacją miejską. Są niekompetentne w tej kwestii, i nie korzystają
też z pomocy konsultantów zewnętrznych, czego efektem są skrajnie kontrowersyjne w
świetle polityk transportowych innych miast decyzje. W tej chwili w całej Europie, w tym w
miastach Polski, prowadzi się politykę transportową redukującą ruch samochodowy w
centrum miasta. Kluczową rolę odgrywa w tym transport zbiorowy. Na powrót wprowadza
się linie autobusowe i tramwajowe na pasaże handlowe, do centrów miast, buduje się nowe
linie przez same ścisłe centra. Na świecie liczba systemów tramwajowych stale wzrasta.
Casus Gorzowa na tym tle jest inny niż sytuacja w wyżej rozwiniętym, bardziej cywilizowanym świecie i wygraną
transportowego skansenu jakim jest polityka transportowa wielu nieudolnie zarządzanych
miast. Niewielki Elbląg rozdzielił ruch autobusowy i tramwajowy na odrębne firmy
konkurujące o obsługę poszczególnych tras, rozpoczęła się konkurencja o pasażera. Po
wydzieleniu przedsiębiorstwo tramwajowe zbudowało nowe linie tramwajowe oraz pozyskało
środki zewnętrzne, w tym dotacje unijne na modernizację i rozbudowę sieci. W samym 2006
r. kosztem 56 mln zł wybudowano tam odcinek 4,5 km toru pojedynczego i kupiono 6
nowych tramwajów niskopodłogowych 121N. W 2002 roku powstała nowa trakcja wzdłuż ulicy Płk. Dąbka,
torowiska w kierunku ul. Fromborskiej os. Nad Jarem, a budowę ukończono oraz zaprezentowano nowe tramwaje
Gorzów pozostawił monopol (jedna firma zarządza tramwajami jak i autobusami), sieć tramwajowa jest zwijana (co z linią na Górczyn?), zdewastowane torowisko tramwajowe przy dworcu kolejowym szpeci centrum miasta. Zrezygnowano z zielonych torowisk w ciągu ul. Chrobrego mimo że w wielu miastach Europy tory w centrum miasta są ledwie zauważalne na estetycznym trawniku.
Gorzów traci to, co budują inne miasta Europy nękane korkami i hałasem w centrum miasta. W dodatku nie działa kolej podmiejska na estakadzie- zwinięto już tory z Gorzowa do Myśliborza (dworzec i torowisko rozebrano pod drogi samochodowe), do Strzelc Krajeńskich (władze PKP zwinęły torowisko na terenie gminy Strzelce Krajeńskie przed zwrotem terenu lokalnej społeczności miejskiej), do Krzeszyc i Słońska, do Sulęcina przez Lubniewice. Mgliście się rysują szanse na powrót kolei na linię do Międzychodu przez Przytoczną. Pod drogę S3 rozebrano estakady i nasypy kolejowe łączące Gorzów ze Szczecinem. GDDKiA, inwestor drogowy, mimo pism przedsądowych, odmawia naprawy zniszczonej linii do Szczecina, którą swoją konkurencyjną drogą rozciął dwukrotnie- pod Gorzowem oraz pod Myśliborzem.
Zaskarżona decyzja o likwidacji sieci tramwaju:
Dzień dobry,
Wydział Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego w nawiązaniu do Pańskiego zapytania z dnia 6 września br. dotyczącej pętli tramwajowej przy dworcu PKP informuje:
- Torowisko znajdujące się w ciągu ul. Dworcowej jak i torowisko w ciągu istniejącej pętli tramwajowej znajdują się w złym stanie technicznym.
- Pętla tramwajowa cechuje się występowaniem bardzo ostrego łuku o promieniu 18 m. Przekłada się to na niemożność obsługi trasy tramwajowej na dworzec przez niskopodłogowe tramwaje PESA TWIST 2015 N, gdyż taki promień jest wartością graniczną dla tego typu tramwaju.
- Zabudowana w jezdni ul. Dworcowej zwrotnica torowa nie posiada systemu podgrzewania co przekłada się na utrudnienia przy opadach śniegu o wysokiej intensywności w rezultacie mogące doprowadzić do konieczności wyłączenia ruchu tramwajowego w warunkach zimowych na omawianym odcinku sieci.
- W związku z planowaną inwestycją związaną z przebudową ul. Dworcowej wraz z torowiskiem zlikwidowana zostanie istniejąca pętla tramwajowa i zostanie zastąpiona przystankiem czołowym, czyli tzw. „krańcówką".
Z poważaniem,
Mateusz Wiktorowski
--
Mateusz Wiktorowski
Referent ds. przewozów
WGT - Wydział Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego
P: 957355714 M:
e-mail: mateusz.wiktorowski (...) um.gorzow.pl
-----------------------------------------------
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Myśliborska 34
Od: Adam Fularz <adam wieczorna.pl>
Date: sob., 11 cze 2022 o 09:32
Subject: Fwd: Pytanie sieć tramwajowa do dworca kolei
To: kancelaria <kancelaria um.gorzow.pl>
Dzień dobry.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz wieczorna.pl>
Data: czwartek, 11 października 2018
Temat: Pytanie sieć tramwajowa do dworca kolei
Do: kancelaria <kancelaria um.gorzow.pl>
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz na s. wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz