Wniosek do gminy Trzciel oraz do spółki Autostrada Wielkopolska dot. odbudowy niepołączonych fragmentów linii kolei
do
Autostrada Wielkopolska II SA ul. Stanisława Zwierzchowskiego 1 61-248 Poznań
Drodzy Państwo,
W sezonie letnim całość sieci drogowej okolicy ma tendencję się korkować. W szczytach sezonu część wsi i miasteczek odzyskała połączenia kolejowe. Wydaje się to samo zasadnym dla przerwanego pod drogą AW toru Trzciel- Zbąszyń.
Pytanie
Pytanie
Czy AW odtworzy tor jaki przerwano Państwa inwestycją i udostępni obszar pod pasem drogi AW w okolicy wsi Prądówka (tunel leśny z droga polną gruntową w ciągu dawnej linii kolei) dla takich inwestycji jak ta poniższa to jest odtworzenie torowiska na odcinku pod drogą zarządcy Autostrada Wielkopolska na odcinku Prądówka- obie strony tunelu, brak toru wewnątrz tunelu, w przypadku odbudowy toru - uzupełnienia ubytków szyn- dla turystyki sezonowej?
Pozdrawiam
Adam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: poniedziałek, 31 maja 2021
Temat: Wniosek do gminy Trzciel oraz do GDDKiA dot. odbudowy niepołączonych fragmentów linii kolei
Do: urzad na serw. trzciel.pl
Temat: Wniosek do gminy Trzciel dot. przygotowania dokumentacji technicznej dla odbudowy kolei pasażerskiej turystycznej
Trzciel to mniejsze miasto w województwie lubuskim, miasto się starzeje i wyludnia. jest to ostatnia szansa na powrót kolei do Trzciela. Kryzys dotknął branżę turystyki lokalnej, oto opis problemów turystyki lokalnej: " Pamiętam wygląd miasteczka 20 lat temu, pod koniec lat 90., kiedy wciąż jeszcze jeziora były czyste, pełne łodzi, kajaków, a liczne pomosty roiły się od turystów zaglądających do licznych ośrodków campingowych. Dzisiaj nic z tego nie pozostało. Woda brudna, zarośnięte szlaki, wspomnienie po ośrodkach, a turyści, owszem, są, ale już nie w Trzcielu. Nawet Prądówka umarła. :( " wg bazakolejowa.pl )
Stacja Trzciel
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: poniedziałek, 31 maja 2021
Temat: Wniosek do gminy Trzciel oraz do GDDKiA dot. odbudowy niepołączonych fragmentów linii kolei
Do: urzad na serw. trzciel.pl
Wniosek do Radnych gminy Trzciel oraz do GDDKiA
Szanowni Państwo,
Do GDDKiA wnoszę o odbudowę / umożliwienie odbudowy toru kolei na odcinku Lutol Suchy- Trzciel Zachodni. Jest to 8700 metrów bieżących torowiska. GDDKiA mogłaby współfinansować odbudowę. Cel to ograniczenie ruchu samochodowego w tym korytarzu transportowym w sezonie letnim.
Uzasadnienie:
Kolej sezonowa szynobusowa pasażerska powróciła do miasteczek Łagów i Pszczew w sezonie ubiegłym jak i obecnym. Proponuję to samo dla miasteczka Trzciel w sezonie letnim 2022 lub 2023.
Redakcja zmieniła propozycję tab aby np. jeden lub dwa kursy dziennie w relacji Gorzów- Zielona Góra wykonywały zajazd przez Trzciel w sezonie letnim. Relacja szynobusów byłaby przyspieszona: Gorzów- Międzyrzecz- Lutol Suchy- Trzciel Zachodni- nowe torowisko- Trzciel- Zbąszyń- Zbąszynek i dalej do Zielonej Góry.
Etap I
Odbudowanoby: torowisko wzdłuż drogi krajowej nr 92 (zarządca GDDKiA) - najpierw byłyby to kursy tylko od strony Gorzowa.
Etap II
W drugim etapie uzyskanoby przejezdność przez torowisko ze stacji Zbąszyń do Trzciela, i w ten sposób w sezonie letnim mógłby tutaj w weekendy kursowac szynobus z kierunku Zbąszynia i Zielonej Góry.
Etap III
W trzecim etapie dodanoby nowy odcinek Trzciel- Trzciel Zachodni.
Na początek...
Wynajętoby wzorem Pszczewa i Przytocznej ze środków gminnych firmę która przygotowałaby dokumentację dla naprawy torowisk które albo są nieprzejezdne (odcinek Trzciel- Zbąszyń) albo zdemontowane (tor wzdłuż DK nr 92). Jaka jest opinia gminy oraz GDDKiA do odtworzenia toru wzdłuż jezdni drogi krajowej nr 92?
Szkice w załącznikach.
Pozdrawiam,
Adam
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz
Date: niedz., 11 paź 2020 o 23:00
Subject: Wniosek do gminy Trzciel dot. kolei
To: <urzad na serw. trzciel.pl>
Od: Adam Fularz
Date: niedz., 11 paź 2020 o 23:00
Subject: Wniosek do gminy Trzciel dot. kolei
To: <urzad na serw. trzciel.pl>
Temat: Wniosek do gminy Trzciel dot. przygotowania dokumentacji technicznej dla odbudowy kolei pasażerskiej turystycznej
Wniosek do Radnych gminy Trzciel oraz do UM
Szanowni Państwo,
Miasto Międzychód ma 10000 mieszk. i spełnia wymóg demograficzny obecnego programu Kolej Plus, przez co Trzciel ma szansę na odbudowę kolei jednakże trzeba złożyć w programie "Kolej Plus" dokumentację dot. naprawy ubytków w torowisku. Nagle bowiem zmieniono przepisy.
Proponuję by gmina miasta Trzciel złożyła podobny wniosek- z projektem o nazwie: odbudowa linii do Trzciela i Międzychodu za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Zbąszyń do Trzciela z przystankiem kolejowym w centrum Trzciela- nowy tor pobiegłby równolegle na odcinku ulicy Głównej w kierunku centrum miasta Trzciel. Proszę o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego celem dodania odcinka torowiska do ścisłego centrum miasta.
Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Zielonej Góry p. Zbąszynek czy Zbąszyń.
W związku z tym zwracam się do władz miasta o złożenie wniosku w kolejnym naborze do programu Kolej Plus.
Ponadto- było jedno połączenie w te wakacje do Pszczewa. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku też tylko raz. Niemniej Łagów ma sezonowe pociągi pasażerskie co sobotę przez cały sierpień i połowę września. Być może takie połączenia odzyskałby też Trzciel?
Proponowany odcinek do odbudowy
Sugerowana jest odbudowa odcinka Zbąszyń-Trzciel- Międzychód, z tymczasowa poprawą stanu torowiska do efektu przejezdności na odcinku do Międzychodu
Do odbudowy:
29,747 | |||
33,214 | |||
36,206 | |||
40,667 | |||
43,080 |
Do odbudowy
Trzciek Zachodni- Lutol Suchu
Ułożenie na powrót torowiska wzdłuż drogi krajowej nr 92 przez Jasieniec do stacji dzawnej kolejowej "Trzciekl Zachodni". Budowa przystanku kolejowego, a docelowo fragmentu nowego torowiska dla sezonowych szynobusów turystycznych kursujących co weekend w okresie letnim.
Do uzyskania przejezdności
0,000 | 0 | ||
4,187 | |||
9,111 | |||
12,878 | |||
16,175 | |||
20,274 | |||
22,867 | |||
25,471 | |||
29,747 |
Ostatnia zmiana: 2019-07-17
Opis ogólny |
---|
W okresie międzywojennym dworzec w Trzcielu, w odróżnieniu od centrum miasta, znajdował się na terenie Polski. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | 2008-09-24: Trzy tory przez całą długość stacji, umożliwiały zapewne mijanki bardzo długich pociągów. Trzy lub cztery tory w części towarowej stacji. | |
budynki: | Budynek dworca adaptowany do innych celów 2008-09-24: Ślady po nastawni południowej, dół po pędniach niedaleko nastawni. | |
lokomotywownia: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
przejście podziemne: | nie ma i nie było | |
kasa: | zlikwidowana | |
przejście nadziemne: | nie ma i nie było | |
wieża wodna: | 2008-09-24: Wieża wodna raczej nieużywana, otwarta, powybijane szyby a wewnątrz nie wygląda za dobrze. 2012-06: Wieża stoi ok.160 m na pd od budynku b. dworca kolejowego (ul. Osiedle Kolejowe), posiadała zbiornik o pojemności 50 m3, nieczynna od 1998 r. Ppodobne wieże stoją m.in. na stacjach Gościkowo, Lewice, Nojewo, Śrem i na stacji Toporów (rozebrana w 2001 r.) (info: Bolesław Wojtyniak). | |
perony: | Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz