Pytanie o bezstronność akcji #SzczepimySię – materiały prasowe

List do KPRM

Dzień dobry. 
Rzekomo w Ghanie ten specyfik  (baza szczepionki) wywołał efekt depopulacji. Szczepione kobiety traciły płodność. 

Czy przesłana z KPRM informacja będzie uzupełniona aby spełnić wymogi bezstronności? Jako wydawca sugeruję aby tą wiadomość zmienić z uwzględnieniem zasady bezstronności. 

Sugeruję aby podjęto decyzję by rząd nie zajmował się bardzo kosztowną reklamą niepewnych produktów medycznych - co do których 75 procent tutejszych pracowników medycznych (np. lekarzy ze szpitala, pielęgniarzy etc.) w moim mieście ma tak silne wątpliwości że nie zamierzają z nich skorzystać nawet bezpłatnie i nawet pod przymusem. Informacje o odsetku pracowników medycznych nie chcących przymusu szczepień podaję wg danych jakie do mnie dotarły ustnie.

Czy Państwa reklama jest oznaczona jako reklama i czy spełnia nakazy prawne dotyczące reklamy produktów medycznych? Nie ma w tej informacji danych o negatywnych efektach tego produktu medycznego jakie dowiedziono w krajach Afryki. Mam wrażenie że sytuacja jest bardzo niejasna a Państwo występują w roli reklamodawcy a nie rządu. Do redakcji zgłosiła się osoba pytając o autora skryptu kampanii reklamowej produktu medycznego jaki Państwo reklamują. Treść tego skryptu akcji reklamowej z udziałem celebrytów wyciekła z rządu. Czytelnik tego dokumentu sądzi że nie jest to dokument jaki powstał w Państwa rządzie. 

Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency


Otrzymana treść reklamowa:

On Thursday, December 31, 2020, cirpress cirpress <cirpress na s.kprm.gov.pl> wrote:

W kolejnych miastach w Polsce zawisły billboardy #SzczepimySię

 

Trwa kampania informacyjna rządu dotycząca Narodowego Programu Szczepień. Kolejne billboardy #SzczepimySię pojawiły się m.in. w Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie oraz Warszawie.

 

Billboardy w całej Polsce

Już od kilku dni Polacy na ulicach swoich miejscowości mogą zauważyć zachętę do udziału w akcji #SzczepimySię. Aktualnie trwają szczepienia grupy „zero" – osób, które są na pierwszej linii frontu w walce z COVID-19. Proces rejestracji powszechnych szczepień Polaków rozpocznie się najprawdopodobniej 15 stycznia 2021 r. Właśnie dlatego rząd z wyprzedzeniem uruchomił kampanię informacyjną, żeby do szczepień zachęcić jak najwięcej osób.

Liczba nowych billboardów stale rośnie. Kampania outdoorowa zostanie wsparta komunikacją cyfrową – ekranami LED, na których zagoszczą animacje informacyjne.

 

Kampania informacyjna #SzczepimySię

Narodowy Program Szczepień służy zaplanowaniu działań, które mają zagwarantować przeprowadzenie bezpiecznych i skutecznych szczepień wśród obywateli Polski. Obejmuje nie tylko zakup odpowiedniej liczby szczepionek, ale również działania informacyjne oraz edukacyjne mające na celu zachętę do szczepień. Właśnie dlatego wystartowała kampania informacyjna pod hasłem #SzczepimySię, która jest szeroko komunikowana za pomocą rożnych środków masowego przekazu.

 

Internet i telewizja

W telewizji i Internecie dostępny jest materiał wideo promujący akcję #SzczepimySię z udziałem aktorów: Mateusza i Stanisława Banasiuków. Aktorzy już po raz drugi wsparli działania przeciw koronawirusowi. W kwietniu apelowali o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i pozostanie w domu.

 

Materiał wideo z udziałem aktorów oraz inne materiały dotyczące akcji #SzczepimySię, można pobrać ze strony gov.pl/szczepimysie – zakładka Materiały dla mediów i do pobrania

 

Radio

Od 29 grudnia w przestrzeni radiowej można usłyszeć spoty czytane przez profesjonalnych lektorów, które były inspirowane kampanią telewizyjną z udziałem aktorów – ojca i syna, Stanisława i Mateusza Banasiuków. Na początku stycznia w radiu usłyszymy również Cezarego Pazurę – ambasadora kampanii #SzczepimySię. Znany i lubiany aktor będzie zachęcał Polaków do szczepień oraz wskaże, gdzie szukać wiarygodnych źródeł informacji na ich temat.

 

Media społecznościowe

Do kampanii #SzczepimySię dołączyło również ok. 50 sportowców, związków i klubów sportowych współpracujących z PKN Orlen oraz Energa SA –  m.in. Piotr Małachowski, Paweł Fajdek, Maria Andrejczyk, Kamila Lićwinko i Jakub Przygoński. Na swoich profilach w mediach społecznościowych promują rzetelne informacje o szczepieniach, a także zachęcają Polaków do skorzystania ze szczepionki przeciw COVID-19.

 

Strona internetowa i bezpłatna infolinia

Wizerunkowej kampanii towarzyszą działania informacyjne. Kancelaria Premiera uruchomiła stronę internetową gov.pl/szczepimysie, gdzie znajdują się kompleksowe i sprawdzone informacje na temat szczepionki. Dla obywateli przeznaczona jest również bezpłatna, całodobowa infolinia Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19, dostępna pod numerem 989.

 

 



--
null

Komentarze

Artykuły