Dotyczy e-maila w sprawie wykorzystania rzeki Warty i Kanału Ulgi.
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Rafał Walentynowicz [UM Gorzów Wlkp.] <rafal.walentynowicz na serw. um.gorzow.pl>
Data: czwartek, 24 września 2020
Temat: Dotyczy e-maila w sprawie wykorzystania rzeki Warty i Kanału Ulgi.
Do: "adam na s. wieczorna.pl" <ada na s. wieczorna.pl>
DW: "Iwona Olek [UM Gorzów Wlkp.]" <iwona.olek na s. um.gorzow.pl>
Gorzów Wlkp. 24 września 2020 r.
Dzień dobry,
dziękując za zaangażowanie w sprawy naszego miasta, informuję iż z zainteresowaniem przyjęliśmy Pański pomysł. Analizując możliwość jego realizacji należy mieć na uwadze istniejące uwarunkowania, możliwości finansowe oraz plany wiążące się z przyszłym wykorzystaniem rzeki Warty i przyległych do niej terenów leżących w granicach administracyjnych Gorzowa Wielkopolskiego.
Nasze położenie na przebiegu szlaku Międzynarodowej Drogi Wodnej E-70 (transeuropejska sieci transportowa TEN-T), będącego także łącznikiem pomiędzy Antwerpią a Kłajpedą i Odessą oraz na trasie tzw. Nowego Jedwabnego Szlaku i trasie korytarza Bałtyk-Adriatyk (Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego ze Skandynawii do Grecji) stanowi atut i daje szansę na przyszły rozwój gospodarczy.
Rosnący rynek transportowy, głównie dzięki dynamicznemu tempu wzrostu transportu drogowego, pozytywne prognozy rozwoju w kraju i regionie w długim terminie, silna istniejąca baza oraz szacowany dynamiczny wzrost produkcji przemysłowej, planowany m. in. na terenach inwestycyjnych przewidzianych w północno-zachodniej części miasta pod aktywizacje gospodarczą, wskazują na to iż Gorzów Wlkp. może stać się ważnym centrum logistycznym a docelowo terminalem multumodalnym. Stąd konieczne jest aby wykorzystując przebiegającą przez miasto drogę ekspresową S3 (trasa europejska E-65) oraz linie kolejowe istniejące i planowane do odbudowy, zlokalizować w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki Warty terminal przeładunkowy łączący w sobie trzy komponenty transportu tj. kołowy, kolejowy i wodny śródlądowy.
Jednocześnie nie wyklucza się w przyszłości możliwości użytkowania przedmiotowych terenów również w celach szeroko pojętej rekreacji.
Ponadto trwają prace nad opracowaniem dokumentu pod nazwą „Strategia Rozwoju Miasta Gorzowa Wielkopolskiego 2030", w ramach których przewidziane są warsztaty dotyczące wizji kierunków rozwoju Gorzowa Wielkopolskiego. Tym samym zachęcam do śledzenia oficjalnego portalu miejskiego www.gorzow.pl
--
Rafał Walentynowicz
Inspektor
ZIP - Wydział ZIT i Programowania Strategicznego
(.. )
------------------------------
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
ul. Myśliborska 34
66-400 Gorzów Wlkp.
web: www.gorzow.pl
------------------------------
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz