List otwarty do władz woj. lubuskiego dot. pandemii

do Zarządu WL
Do Wojewody Lubuskiego
do Radnych Sejmiku

Szanowni Państwo,
Jako osoba która w swoim życiu pracowała w zawodzie satystyka (co prawda jako student tutor w uniwersytecie), uprzejmie wnoszę o przeprowadzenie banalnego i nieskomplikowanego badania statystycznego.

Uzasadnienie dla badania
Dzisiaj opowiadano mi o sytuacji wystąpienia epidemii dziwnych zachorowań na przełomie stycznia i lutego. Testy na grypę nic nie wykazywały, a pacjenci przechodzili tę chorobę dość ciężko. Donosili o tym na swoim zamkniętym forum lekarze rodzinni. Są to lekarze rodzinni dyskutujący w zamkniętym forum na temat SARS-CoV-2. Wówczas też (styczeń/luty) miała miejsce znacznie podwyższona śmiertelność osób w stanie paliatywnym, które "pożyłyby jeszcze z pół roku, ale nagle zeszły przedwcześnie". 

Na przełomie stycznia i lutego chorowały osoby z mojego osiedla które były na obozie snołbordowym w Bormio, Włochy. W lutym ciężko chorował mój kolega z biura obok. W lutym ciężko chorowali kumple znajomego którzy wrócili z nart we Włoszech. Podaję te wyliczenia jako uzasadnienie moich wątpliwości.

Rodzaj badania

Wnoszę o przeprowadzenie badania w którym drogą losową dobranoby reprezentatywną próbę z terenu województwa lub powiatu, nie musi być ona wielka, a nastepnie sprawdzonoby np. badaniem serologicznym obecność przeciwciał SARS-CoV-2. Jeśli rację miały osoby dzisiaj dyskutujące, to niska liczba zachorowań w województwie lubuskim- nie jest przypadkowa. Możliwe że znaczna część populacji- np. 50 czy 70 procent- ma już te przeciwciała. Rozmawialiśmy także na temat powtórnych badań próbek pobranych z ofiar zmarłych wcześniej, i ponownej analizy zamrożonych próbek patogenów. Może istnieje taka możliwość w województwie, by zbadać jakieś próbki patogenów osób, które zmarły już znacznie wcześniej? 

Proszę także o przekazanie mi lub przeanalizowanie samemu statystyk śmiertelności (morbidity stats) dla województwa lub poszczególnych powiatów, miast, za poprzednimiesiące./ Ciekaw jestem co można znaleźć porównując miesięczne czy tygodniowe wskaźniki śmiertelności z poprzednimi latami.  Sam mam dane zbiorcze dla całego kraju jedynie.

Pamiętam na przykład że bodaj w styczniu 2017 roku w kraju zmarło 11 tysięcy osób więcej niż w poprzednich latach. Tego "piku" w statystykach nie udało się do tej pory przekonywująco wytlumaczyć.

Cel badania

Celem badania jest ustalenie, czy apogeum pandemii miało miejsce na przełomie stycznia i lutego, lub w lutym, albo marcu. Sam chyba chorowałem w marcu, mieszkając wówczas w Czechach. Reakcja mojego organizmu była taka sama jak kolegi który zachorował będąc w Bormio, w Lombardii, w epicentrum pandemii. 

Z szacunkiem,
Adam Fularz
wydawca

P.S.
Na wcześniejszy list zareagowali dziennikarze TVP Gorzów- gdy  zadzwoniłem do ich studia ustnie opisując tą historię, jakaś kobieta zarzucała mi mało wiarygodne źródła. No cóż, w obecnej sytuacji nie dysponuję lepszymi źródłami niż moje- subiektywne- obserwacje i notatki z tego co usłyszałem od innych osób w prowadzonych przeze mnie wywiadach.
 
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Komentarze

Artykuły