Aktywiści organizują demonstracje pod restauracjami Subway na całym świecie [Informacja prasowa]

Redakcja serwisu otrzymała:


Od: Anna Iżyńska <media na serw. otwarteklatki.pl>
Date: pon., 16 gru 2019 o 09:59
Subject: Aktywiści organizują demonstracje pod restauracjami Subway na całym świecie [Informacja prasowa + zdjęcia]
To: <Adam.Fularz na s. wieczorna.pl>


Dzień dobry Panie Adamie,

W ostatni weekend Stowarzyszenie Otwarte Klatki zorganizowało demonstracje pod restauracjami Subway w największych miastach Polski, wtórując organizacjom z całej Europy. Obrońcy zwierząt apelują do firmy Subway o polepszenie warunków życia kurczaków hodowanych na mięso poprzez przyjęcie polityki wyższego dobrostanu. 

Zachęcam do zapoznania się z zamieszczoną poniżej informacją prasową oraz zdjęciami z protestów z Polski i innych krajów (link do folderu na końcu wiadomości).

W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozycji.

Pozdrawiam,

Anna Iżyńska

---

Anna Iżyńska

Specjalistka ds. Komunikacji Stowarzyszenia Otwarte Klatki 

(..)


Warszawa 16 grudnia 2019 r.


Aktywiści organizują demonstracje pod restauracjami Subway na całym świecie


W ostatni weekend Stowarzyszenie Otwarte Klatki zorganizowało demonstracje pod restauracjami Subway w największych miastach Polski, wtórując organizacjom z całej Europy. Obrońcy zwierząt apelują do firmy Subway o polepszenie warunków życia kurczaków hodowanych na mięso poprzez przyjęcie polityki wyższego dobrostanu. 


Kampanię skierowaną do klientów sieci Subway zainicjowała koalicja Open Wing Alliance, reprezentowana w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Fundację Alberta Schweitzera. Łącznie zaangażowanych w nią jest 18 organizacji z 13 krajów, w tym Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwecji. Pomóc może każdy, podpisując petycję dostępną na stronie internetowej.


Mimo licznych prób podjęcia konstruktywnego dialogu oraz tygodnia kampanii, sieć Subway nadal nie podjęła niestety wiążących decyzji w zakresie dobrostanu kurcząt. Tym samym zdaje się ignorować problemy obecnej hodowli kurcząt, której warunki są skandaliczne – mówi Maria Madej, Specjalistka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki – Zorganizowaliśmy demonstracje, podobnie jak aktywiści z innych europejskich organizacji, ponieważ uważamy, że klienci Subwaya powinni mieć świadomość, skąd pochodzi mięso oferowane przez tę sieć. Będziemy to robić tak długo, aż firma nie podejmie zdecydowanych kroków w kierunku poprawy dobrostanu tych zwierząt – dodaje.


Aktywiści wskazują na szereg problemów związanych z hodowlą brojlerów, których mięso serwowane jest w lokalach sieci. Wykorzystywane są w niej rasy powstałe w wyniku wieloletniej selekcji genetycznej, której celem było stworzenie ptaka rosnącego do jak największych rozmiarów w możliwie najkrótszym czasie. W wyniku tego kurczaki zbyt szybko przybierają na masie – gdyby porównać to do rozwoju człowieka, 5-latek ważyłby 150 kg. Powszechnym zjawiskiem na tego rodzaju fermach jest też kalectwo – ptakom pękają kości pod ciężarem własnego ciała, a wiele z nich nie potrafi samodzielnie podnieść się z ziemi, jeśli upadnie. Skutkuje to licznymi chorobami, m.in. metabolicznymi, układu krążenia, czy będących końcowym produktem mięśni


Kolejnym problemem jest zbyt duże zagęszczenie na fermach – na każdego kurczaka przypada powierzchnia wielkości kartki A4. Dla zwierząt oznacza to wysokie stężenie szkodliwych gazów w powietrzu, zranienia i obrażenia w wyniku wzajemnego przepychania i dziobania, a przede wszystkim brak możliwości spełniania podstawowych potrzeb behawioralnych. Dla ludzi – zagrożenie związane ze stosowaniem antybiotyków. Według ustaleń NIK aż 70% hodowców stosuje antybiotyki, a w przypadku kurczaków odsetek ten jest jeszcze wyższy –  82%.


Wspomniane problemy są przyczyną powstania tzw. European Chicken Commitment – międzynarodowego porozumienia, w ramach którego firmy zobowiązują się m.in. do zmniejszenia zagęszczenia na fermach oraz rezygnacji z tzw. ras szybkorosnących. Sygnatariusze muszą też zapewnić kurom większy dostęp do naturalnego światła i grzęd. 


Więcej informacji na temat kampanii oraz petycję do sieci znaleźć można na stronie https://www.otwarteklatki.pl/petycja-subway.



###


Kontakt dla mediów:

Anna Iżyńska

(..)

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest   





Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

» Pomóż | Donate

KRS: 0000444120



Zostaliśmy nagrodzeni tytułem:
We have been awarded:




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Artykuły