Wezwanie przed pozwem sądowym- doniesienie o przestępczości gospodarczej na niekorzyść użytkowników transportu zbiorowego
Do władz miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Do radnych miasta Gorzowa Wlkp.
Wezwanie przed pozwem sądowym- doniesienie o przestępczości gospodarczej na niekorzyść użytkowników transportu zbiorowego
Dzień dobry,
Do redakcji portalu ZiemiaGorzowska.pl doniesiono o likwidacji jednego toru z dwóch na odcinku Plac Słoneczny- pętla w Wieprzycach. W związku z tym:
- wystąpi co najmniej o kilkadziesiąt procent mniejsza przepustowość tego odcinka torowiska
- wystąpią trudności płynności ruchu przy opóźnieniach tramwaju, tzw. kumulacja opóźnień
- efektem będzie odejście użytkowników transportu zbiorowego
Są to działania noszące znamiona celowej kradzieży przestrzeni korytarza transportu zbiorowego pod potrzeby motoryzacji indywidualnej. Wzywam do natychmiastowej zmiany tychże planów, wzywam do odbudowy zlikwidowanego torowiska o długości ok. 2,5 kilometra, w przeciwnym wypadku sprawę niezwłocznie skieruję na drogę sądową.
Wg klasyfikacji prawnej jest to przestępczość gospodarcza władz miasta Gorzowa. Zachodzi podejrzenie kradzieży infrastruktury transportu publicznego na rzecz poszerzenia drogi dla samochodów osobowych- na niekorzyść użytkowników transportu zbiorowego. Redakcja chce wystąpić z pozwem przeciwko UM - podejrzewany działania przestępczości gospodarczej na niekorzyść użytkowników transportu zbiorowego. Do podobnych działań doszło na Zawarciu, gdzie zlikwidowano przejścia piesze w poziomie ulicy zastępując je tunelami podziemnymi, mimo masowej likwidacji tego typu tuneli podziemnych w Europie Zachodniej.
Pozdrawiam
Adam Fularz
ZiemiaGorzowska.pl
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz