Pismo przedprocesowe redakcji portalu Ziemia Gorzowska .pl do Radnych miasta Gorzów
do Urzędu Miasta
do członków Rady Miasta
Szanowni Państwo,
W przeszłości Urząd Miasta zdobył tytuł "Makabryła Roku" za potwornie brzydką wieżę widokową przy zabytkowym spichlerzu. Ma ona kształt kanciastego pająka. W związku z tym wybory estetyczne tutejszych władz traktujemy jako media nader podejrzliwie i staramy się wpływać na złe decyzje.
Redakcja informuje, iż przygotowuje się do zdobycia sądowego nakazu przebudowy lub rozbiórki "wieży typu pająk", znajdującej się na wprost mostu nad Wartą. Według prawników redakcji, jej budowa jest nielegalna, ponieważ w pobliżu znajduje się zabytkowy spichlerz. Przepisy prawa o ochronie zabytków nakładają obowiązki wpasowania się w istniejącą zabudowę na nową architekturę w otoczeniu substancji zabytkowej.
W związku z powyższym redakcja informuje o przygotowaniach do złożenia pozwu sądowego oraz informuje iż zamierza wystąpić o postanowienie zabezpieczające sądu. Sprawa sądowa będzie dotyczyć także przejść podziemnych - spór prawny będzie dotyczyć także odtworzenia pasów dla pieszych, zamierzamy walczyć z prosamochodową polityką władz miasta poprzez drogę pozwów sądowych.
W związku z powyższym wnoszę o przekazanie dokumentów w sprawie inwestycji w wieżę typu pająk w Gorzowie Wielkopolskim, laureata nagrody "Makabryła Roku", wymienionej na liście trzech najbrzydszych budowli polski w tekście "Koszmary polskiej architektury jak plakaty horrorów. Straszą nie tylko w Halloween" czasopisma noizz.pl, inwestycji zaliczanej do grona najbrzydszych budowli Europy.
Redakcja zawrze w pozwie sądowym żądanie ogłoszenia międzynarodowego konkursu na przebudowę wieży i jej otoczenia, likwidację rozwiązań prosamochodowych, oparte o KPK żądanie sfinansowania przez władze miasta i inne instytucje które sfinansowały architektoniczną makabryłę, obowiązek naprawienia tejże szkody estetycznej- dostosowując jej styl do zabytkowej zabudowy w otoczeniu.
Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz
wydawca
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz