Petycja o odkrzaczenie linii kolejowej prowadzącej na lotnisko
Jako wydawca wystosowałem petycję:
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 8 kwietnia 2019
Temat: Petycja o odkrzaczenie linii kolejowej prowadzącej na lotnisko
Do: kancelaria <kancelaria@um.gorzow.pl>
Wnoszę aby z Gorzowa Wlkp. do Portu Lotniczego Babimost przedłużyć kursy autobusu szynowego- linia kolejowa do lotniska przecież istnieje. Z Gorzowa już teraz do Babimostu można dojechać szynobusem, który odjeżdżałby z dworca PKP a czas dojazdu to 1 godz. 10 (w przypadku.mniejszej liczby postojów).
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 8 kwietnia 2019
Temat: Petycja o odkrzaczenie linii kolejowej prowadzącej na lotnisko
Do: kancelaria <kancelaria@um.gorzow.pl>
Petycja do władz miasta Gorzów
- wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą
-wnoszę o przekazanie petycji radnym miasta Gorzów
- wnoszę o udzielenie odpowiedzi elektronicznie, w formacie do publikacji
Treść petycji
Jako ekonomista transportu widzę szansę na zaoszczędzienie 5-10 mln PLN rocznie. Gorzów miałby połączenie kolejowe na pobliskie lotnisko na planowane loty popołudniowe z Babimostu do Warszawy oraz na lot poranny mający odlatywać po zmianie rozkładu ok. godz. 7 -8 rano.
Rozmawiałem z panią Adrianą Fibingier z linii lotniczych jakie kiedyś latały w tym regionie i linie te popierają pomysł połącenia komunikacji zbiorowej z Gorzowa i z północnej części województwa do portu lotniczego. Niestety, Pani Adriana informowała że wycięcie krzaków na linii kolejowej prowadzącej do portu lotniczego Zielona Góra nie jest w zakresie ich możliwości i działalności.
PKP PLK odpisało że linia jest bocznicą nie należącą do PKP PLK i nie mogą wyciąć krzaków. Linia należy do podmiotu prywatnego. Nie wiadomo jak uruchomić połączenie kolejowe lotnisko- Gorzów.
Władze woj. lubuskiego od lat nie radzą sobie z tym problemem. Dopłacają tylko dotację kilkanaście mln PLN rocznie do lotów Warszawa- Babimost. Naprawa i odkrzaczenie torowiska mogłoby sprawić że większość pasażerów samolotów linii LOT docierałaby koleją, jak w Olsztynie- Szymany, a dotacje nie byłyby już potrzebne. Obecnie średnio na lot przypada kilkudziesięciu pasażerów. Nie ma żadnego dojazdu tr. zbiorowym z północy województwa na to lotnisko. Stworzenie możliwości dojazdu z z północy województwa sprawiłoby że połączenie do Warszawy przestałoby być nieopłacalne. Wydanie 50 tys. PLN na odkrzaczenie linii, jej wynajęcie od firmy prywatnej i wyznaczenie tymczasowego przystanku przy rampie kolejowej na końcu tej bocznicy kolejowej mogłoby pozwolić zaoszczędzić rocznie aż 5-10 mln PLN dotacji do przewozów na linii Warszawa- lotnisko Babimost.
Wnoszę aby z Gorzowa Wlkp. do Portu Lotniczego Babimost przedłużyć kursy autobusu szynowego- linia kolejowa do lotniska przecież istnieje. Z Gorzowa już teraz do Babimostu można dojechać szynobusem, który odjeżdżałby z dworca PKP a czas dojazdu to 1 godz. 10 (w przypadku.mniejszej liczby postojów).
Wnoszę aby linie kolejową prowadzącą na lotnisko wynająć od firmy prywatnej która ją kupiła, wyciąć drzewa i krzaki ją porastające, wyznaczyć przystanek na końcu tej bocznicy- są tutaj utwardzone niby- perony, i przedłużyć kurs autobusu szynowego bliżej lotniska po tejże bocznicy kolejowej. Końcowy dystans około 1500 - 1700 metrów pasażerowie przeszliby piechotą- wyznaczonoby ścieżkę dla pieszych przez lasek przy lotnisku- od przystanku przy lotnisku pod terminal pasażerski. Byłoby to rozwiązanie tymczasowe.
Nakłady szacuję na 50 tys. PLN. Bocznica- linia kolejowa przecież istnieje. Problemem są jedynie krzaki i drzewka na istniejących już przecież torach.
Zakres prac:
- wynajęcie linii od właściciela
- wycięcie drzew i krzaków
- uzupełnienie kilkunastu ukradzionych elementów toru (śruby, elementy metalowe przy łączeniach szyn)
- wyznaczenie przystanku końcowego i wytyczenie ścieżki przez las.
- w przyszłości możliwa jest wymiana 20-30 podkładów drewnianych- już mocno zużytych. 99 % tej linii kolejowej to podkłady betonowe, w dobrym stanie.
Autobus szynowy jadący od strony Sulechowa zmieniałby kierunek w Babimoście, wjeżdżał na bocznicę w stronę lotniska, zabierał pasażerów i po zmianie kierunku, już bez ponownego postoju w Babimoście dojeżdżałby do Gorzowa.
Wnoszę o przeznaczenie 50 tys. PLN na tą inwestycję celem zaoszczędzenia 5-10 mln PLN rocznie.
Linię kolejową można obejrzeć, należy przejść przez dziurę w płocie (podnosząc siatkę płotu przy bramie zagradzającej wstęp na lotnisko) idąc wzdłuż bocznicy kolejowej od dworca kolejowego w Babimoście. Linia jest dość długa. Na końcu ma miejsce nadające się na tymczasowy przystanek kolejowy.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz