Baner

Baner
Ziemia Gorzowska
Gorzów,

środa, 18 października 2023

List otwarty do Radnych sejmiku województwa w sprawie jakości usług Polregio

Drodzy Państwo Radni Sejmiku wojewódzkiego,

dziś zapragnąłem skorzystać ze skateparku nowego w mieście Pleszew w Wielkopolsce w okolicach Kalisza.  Chciałem tam pojechać pociągiem.  Wpadłem w pułapkę- obiecywano w rozkładzie jazdy czas podróży nieco ponad 3 godziny za 88 złotych i podróż pociągiem Euro city. Zaś w praktyce było to aż ponad 5 godzin.  Pociąg regio Malta odjazd z Zielonej Góry do Poznania o 11.01 -finansowany przez Umwl- odwołano. Wycieczka okazała się być bardzo bezsensowna. Straciłem słoneczny dzień. 

Na skateparku- nowym i fajnym do nauki- w efekcie końcowym byłem całą godzinę nim nadeszła pora powrotu. Firma Polregio zaoferowała mi ok. 11.25 powolny autobus w zamian za pociąg. Mój pociąg Eurocity odjechał beze mnie. Czy ktoś mi cofnie stracone godziny przyjemności z bycia na słońcu i jazdy na nowym skateparku?  Skarżę że powierzono umowę na 10 lat firmie bez taboru i pracowników w wymaganej ilości. 

Dzwoniłem dziś do departamentu gospodarki Umwl narzekając na robienie sobie z nas pasażerów- żartów. Przecież jakość usług niestety jest tak słaba że nie da się tym jechać nawet na wycieczkę na skatepark gdzieś dalej. Zapewniano mnie dziś w Umwl że nikt sobie nie robi żartów z podróżnych. 

 Proponowałem że sprawę wątpliwości co do umowy na 10 lat usług od firmy Polregio- skieruję do sądu. Proponuję Państwu Radnym że w ciągu 14 dni przy braku zmian wyżej opisanej umowy na 10 lat z Polregio skieruję pozew przeciwko Umwl do sądu- otóż domagam się zredukowania liczby usług do zakresu działania przewoźnika monopolisty- zrezygnowanią z pełnego zakresu usług Polregio który to przewoznik wyraźnie nie jest w stanie wykonać pełnego zakresu usług jaki opisano w umowie. 

Wnoszę do Radnych o zweryfikowanie umowy z przewoźnikiem Polregio do zakresu w takim stopniu w jakim jest on w stanie wykonać te usługi przewozowe. 

 Świadkowie donoszą redakcji że wiele połączeń rzekomo kolejowych jest od dawna autobusowymi a na palcach rąk można by było zliczyć przypadki gdy zamiast autobusu jechał pociąg. Np. 16.51 z Zielonej Góry do Żagania jest jednym z takich połączeń. 

W dodatku departament gospodarki pobiera swoje dane na temat wykonania umowy e spółki PKP PLK która to spółka drastycznie zaniża skalę opóźnień i stosuje masowanie danych przed ich upublicznieniem. Mimo moich licznych pytań nie odpowiedziano mi dlaczego Umwl uważa dane PKP PLK na temat jakości usług jego klienta Polregio- za wiarygodne i miarodajne dla naliczania kar umownych na kwotę co najmniej 7 czy 8 mln zł.

Zwróciłem się do przewoźnika o 200 złotych odszkodowania za czas w którym nie mogłem korzystać ze skateparku z powodu opóźnienia. Nie sądzę że otrzymam te pieniądze.  Poprzednie odpowiedzi na reklamacje dotyczące jakości usług innych firm kolei uznawały moje roszczenia za stracony koncert etc jako arbitralne.

Pozdrawiam
Adam Fularz
Elubuska. Pl
Dolina Zielona 24a
Zielona Góra


--
null

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz