Propozycja wykorzystania kolei w województwie lubuskim dla rozwoju turystyki- sprawa miasteczka Pszczew


do UG Pszczew
Zmiana propozycji

Szanowni Państwo,
Wzorem Łagowa który w sezonie letnim 2021 będzie miał dość poprawna ofertę połączeń sezonowych koleją. Przypominam że Pszczew ma wszelkie predyspozycje, włącznie z odremontowanym torowiskiem oraz dogodnym miejscem na kolejny przystanek przy ul. Wypoczynkowej, by uruchomić nowe połączenia sezonowe latem 2021. Czy UG może wystąpić do UMWL o zmiany doraźne w rozkładzie jazdy lato 2021 tak aby w soboty i w niedziele kursowały szynobusy Pszczew- Międzyrzecz?
Pozdrawiam,
Adam


---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl>
Date: wt., 25 sie 2020 o 06:39
Subject: Propozycja wykorzystania "Kolej Plus" w województwie lubuskim dla rozwoju turystyki
To: <kancelaria.ogolna na serw. lubuskie.pl>, <ug na serw. pszczew.pl>


Do Zarządu WL
do UG Pszczew

Szanowni Państwo,
Wiele samorządów wykorzystuje Kolej Plus do naprawy lub wymiany zużytych podkładów. Są to niewielkie koszty, a linia kolejowa na trasie Gorzów- Wierzbno-Pszczew- Międzyrzecz- Zielona Góra jest przejezdna. Są jednak odcinki wymagające pilnych prac naprawczych. Po naprawie torowiska w sezonie letnim mogłaby tutaj kursować codziennie jedna lub dwie pary pociągów "wakacyjnych" z nowymi przystankami nad jeziorami wokół Pszczewa.

Proponuję by UMWL złożył  wniosek "na ostatnią chwilę"- z projektem o nazwie: odbudowa linii ze Skwierzyny do Wierzbna i z Wierzbna do Pszczewa i Międzyrzecza za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Wierzbno do Skwierzyny, Pszczewa i Międzyrzecza z przystankiem kolejowym w centrum Międzyrzecza- trasa pobiegłaby do nowego przystanku w centrum miasta na odcinku do ulicy Mikuły- Chrobrego. Pociągi w relacji Zielona Góra p. Wierzbno, Pszczew, musiałyby zmieniać kierunek ruchu dwukrotnie: w Wierzbnie i w Międzyrzeczu. Dodanoby też przystanki nad jeziorami etc.


Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Gorzowa, oraz sezonowe połączenia z Gorzowa do Zielonej Góry p. Wierzbno (zm. kierunku), Pszczew, Zbąszynek.

Odcinek do odbudowy/ naprawy, uzupełnienia zniszczonych i spróchniałych podkładów:

 
   Wierzbno   (F)71,502
 
 
  Goraj   (F)
75,173
 
   Przytoczna   (F)79,809
 
   Rokitno   (F)82,347
 
 
  Chełmsko   (F)
86,859
 
   Skwierzyna   (F)92,635

Co z torowiskiem nad jeziorami w Pszczewie? Teraz do Pszczewa nad jezioro trzeba jeździć tylko samochodem. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku tylko raz. Jest to kolejny odcinek do naprawy zniszczonych podkładów etc.:

  Wierzbno   (F)
0,0000
 
 
  Zielomyśl   (F)
4,392
 
 
  Pszczew   (F)
8,793
 
 
  Policko   (F)
15,641
 
 
  Bobowicko   (F)
19,136
 
 21,649
 
 
  Międzyrzecz   (F)
22,880

-- 
Wnoszę do Zarządu WL o podjęcie decyzji o sfinansowaniu wymiany zużytych podkładów na linii przez Pszczew, z programu Kolej Plus, i złożenie wniosku na ostatnią chwilę. 

Opr.
Adam Fularz

wszystkie opisy linii pochodzą z serwisu bazakolejowa.pl

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 



Komentarze

Artykuły