Pismo przedsądowe w sprawie planu remontu kanałów żeglugowych gminy Dobiegniew dla tramwaju wodnego


Do Radnych i władz UMiG Dobiegniew
URZĄD MIEJSKI W DOBIEGNIEWIE ul. Obrońców Pokoju 24 66-520 Dobiegniew

List przed skierowaniem sprawy na drogę sądową tytułem ustanowienia służebności i prawa przejazdu na kanałach

dotyczy:
Wezwanie przedsądowe w sprawie remontu i udrożnienia kanałów gminy Dobiegniew

Dzień dobry,
Szanowni Państwo,

W imieniu agencji prasowej na podstawie art. 3 par. 2 pkt 8) p.p.s.a wnoszę do Rady Miasta skargę na odmowę organu urzędu w przedmiocie nieudostępnienia w wymaganym terminie informacji publicznej.

Zarzucam naruszenie przepisów art. 61 ust 1 i 2 Konstytucji RP i art.1. ust. 1 w związku z art 10 ust. 1. i art. 13 ust. 1 ustawy z dn. 6.9.2001 o dostępie do informacji publicznej. List na który nie odpowiedziano, dołączam. Przypomnę też przepisy prawa cywilnego które stanowią o prawie przejścia/ przejazdu na sieci gminnych kanałów.

Poszerzenie propozycji
Proponuję jednocześnie wykorzystanie unikalnego atutu gminy jakim jest sieć jezior i kanałów gminy. Daje to możliwość by w weekendy stale kursował prom pasażerski, mały stateczek. Podniesionoby most w drodze nr 160 dla żeglugi. Proponowane trasy:

Jezioro Osiek
  • Pielice- Chomętowo- Osiek
  • Osiek- Ługi
Rzeczka Męczycka Struga
  • docelowo Dobiegniew- Osiek- Ługi- Chomętowo-  Ługi Niwy - Długie albo Pielice

W związku z faktem iż kursy odbywałby się w weekendy a są to co najmniej 3 dni w tygodniu, proponuję wykorzystanie tych usług jako stałej linii komunikacji zbiorowej gminy, dociągnięcie tej linii komunikacyjnej do ul.Staszica w Dobiegniewie. Usługa byłaby początkowo bezpłatna. 

Schemat jako plik png dołączam. Jeśli Radni nie chcą decydować w sprawie tej usługi turystycznej, i nadal będą zwlekać z odpowiedzią, proponuję że sprawę tej decyzji skieruję do właściwego sądu. 

Z wyrazami szacunku, 
Adam Fularz 
Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra.

List wysłany na adres email gminy dnia 26.8.2020:
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam na serw. wieczorna.pl>
Date: śr., 26 sie 2020 o 16:07
Subject: Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych gminy Dobiegniew
To: <urzad na serw. dobiegniew.pl>



Od: Adam Fularz <Adam na serw. wieczorna.pl>
Data: środa, 26 sierpnia 2020
Temat: Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych gminy Dobiegniew






Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych w oraz powiązania w jeden kompleks z jeziorami na terenie gm. Dobiegniew

List do radnych gminy Dobiegniew

Szanowni Państwo,
Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Połączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach gm. Dobiegniew.

Sądzę że istnieje potencjał dla stworzenia w okolicy Dobiegniewa małej namiastki Mazur. 

Pytania redakcji:
Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych kajakowych, zarośniętych i zamulonych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem nieznacznie tylko poszerzonym i pogłębionym dla jachtów i żaglówek dla jezior:

Sieć kanałów i dróg wodnych Pojezierza gm. Dobiegniew

SIEĆ A:


Jezioro Osiek
jezioro Ogardzka Odnoga
Jezioro Słowa
Jezioro Lipie

Sieć B: 

Jezioro Wielgiel 
Staw Dobiegniew
Jez. Ługowo

Po wizycie na Mazurach w ten weekend podnoszę temat korzyści wypływających dla rozwoju turystyki poprzez wzajemne połączenie siecią kanałów żeglugowych dla jachtów i żaglówek- obecnych akwenów w gminach koło Drawskiego Parku Krajobrazowego.

Jak wynika z mapy, akweny te są obecnie już połączone, ale nie wiadomo, czy droga wodna jest należycie oznakowana, należycie utrzymana, pogłębiona i czy jest przejezdna dla jachtów. Wiele jezior nie jest dobrze połączonych mimo że wymaga to kanałów o głębokości nieznacznie tylko większej niż obecnie by znacznie rozbudować potencjał dla turystyki wodnej w regionie Parku Krajobrazowego. 

Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji. Sfinansowanie odbyłoby się ze środków publicznych PGW Wody Polskie i funduszy unijnych. Akweny w większości już obecnie są połączone, w propozycji idzie mi o takie rozbudowanie ich połączeń, by wytworzyć potencjał dla turystyki wodnej w rodzaju tego spotykanego na Mazurach. Nie będzie to możliwe bez połączenia jezior siecią niewielkich, płytkich i wąskich kanałów. 

Pozdrawiam

Adam Fularz
ekonomista
ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra
-- 
--

Komentarze

Artykuły