Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Pojezierza Dominikowskiego




Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych w gminie Drawno oraz Kalisz Pomorski na terenie Pojezierza Dominikowskiego

Do Radnych i Sekretarza gminy

Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem dla jachtów i żaglówek dla jezior:
  • Jezioro Chomętowskie przez tzw. Kanał Chomętowski (z podniesieniem mostu) i Słopicę Skanalizowaną.
  • Jez. Dominikowskie
  • Jezioro Krzywe Dębsko
  • Jezioro Szerokie
  • Jezioro Mszanek
  • ewentualnie jez. Kuszkowo, ale odcinek Słopnicy jest dość długi, konieczna jest budowa nowego kanału.
Chodzi mi o wykorzystanie połączonego potencjału jezior poprzez znaczną rozbudowę i pogłębienie kanału Chomętowskiego i Słopnicy Skanalizowanej? Kanały te nie byłyby w pełni kanałami kategorii 1a, ale byłyby dostępne dla jachtów i żaglówek, po ich zwodowaniu na jednym z akwenów dałoby się przedostać na inne akweny okolicy za pomocą sieci kanałów.

W ostatni weekend byłem na Mazurach, w zawiązku z powyższym wysyłam samorządom lokalnym moje propozycje dot. naprawy sieci zniszczonych kanałów województwa.

Po wizycie na Mazurach zwracam uwagę na możliwości rozwoju turystyki wodnej na tzw. Pojezierzu Dominikowskim. Gmina powinna wystąpić do PGW Wody Polskie w sprawie tego projektu naprawy kanałów. 

Pozdrawiam
Adam Fularz
Ziemiagorzowska.pl
-- 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Artykuły