Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych w gminie Przytoczna oraz Pszczew


Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych w gminie Przytoczna oraz  Pszczew

Radnych i sekretarz gminy Przytoczna pytałem:

Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem dla jachtów i żaglówek dla jezior:
  • Jezioro Rokitno (z podniesieniem mostu przy Gaju Oliwnym)
  • Jez. Lubikowskie
  • Jezioro Czarne
  • Jezioro Stołuń
  • Jezioro Białe
  • ewentualnie jez. Szarcz, ale odcinek Męcinki jest dość długi, konieczna jest budowa nowego kanału.
Chodzi mi o wykorzystanie połączonego potencjału jezior poprzez znaczną rozbudowę i pogłębienie kanału Męcinka? Kanały te nie byłyby w pełni kanałami kategorii 1a, ale byłyby dostępne dla jachtów i żaglówek, po ich zwodowaniu na jednym z akwenów dałoby się przedostać na inne akweny okolicy za pomocą sieci kanałów.

152 jeziora na Pojezierzu Lubuskim nie są ze sobą połączone. W ostatni weekend byłem na Mazurach, w zawiązku z powyższym wysyłam samorządom lokalnym moje propozycje dot. naprawy sieci zniszczonych kanałów województwa.

Po wizycie na Mazurach zwracam uwagę na możliwości rozwoju turystyki wodnej na pojezierzu Lubuskim. W odpowiedzi usłyszałem że gmina Przytoczna zbada ten temat. 

Pozdrawiam
Adam Fularz
elubuska.pl
-- 

Komentarze

Artykuły