Do Radnych Miasta - Pytania dot. linii kolejowej nr 426, Strzelce Krajeńskie Wschód – Strzelce Krajeńskie
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Data: 2 sierpnia 2020
Temat: Pytania dot. linii kolejowej nr 426, Strzelce Krajeńskie Wschód – Strzelce Krajeńskie
Do: kancelaria.ogolna Strzelce Krajeńskie
Do Radnych Miasta
Szanowni Państwo,
Wydawnictwo chciałoby zaprosić do odpowiedzi na pytania dot. postulatu wznowienia połączeń podmiejskich autobusami szynowymi na trasie Gorzów Wlkp.- Gorzów Wschód (nowy przystanek)- Strzelce Krajeńskie Miasto. Odbudowana zostałaby linia kolejowa nr 426, Strzelce Krajeńskie Wschód – Strzelce Krajeńskie Miasto, od km 3,330 do km 7,275. Miasto musi w tym celu wypełnić formularz zgłoszeniowy wniosku do programu Kolej Plus. Jest on organizowany przez PKP PLK.
Wydawnictwo chciałoby zaprosić do odpowiedzi na pytania dot. postulatu wznowienia połączeń podmiejskich autobusami szynowymi na trasie Gorzów Wlkp.- Gorzów Wschód (nowy przystanek)- Strzelce Krajeńskie Miasto. Odbudowana zostałaby linia kolejowa nr 426, Strzelce Krajeńskie Wschód – Strzelce Krajeńskie Miasto, od km 3,330 do km 7,275. Miasto musi w tym celu wypełnić formularz zgłoszeniowy wniosku do programu Kolej Plus. Jest on organizowany przez PKP PLK.
Proponuję tzw. wjazd kieszeniowy do wówczas odtworzonej stacji "Strzelce Krajeńskie Miasto", tak aby pociągi kursujące na trasie Gorzów Wlkp.- Krzyż mogły wjeżdżać do Strzelce Krajeńskie Miasto, zmieniać kierunek ruchu i wracać na główną linię.
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz