Baner

Baner
Ziemia Gorzowska
Gorzów,

wtorek, 10 marca 2020

Wspomnienie dnia 9.3.2020

1. Mój ziom X. uczył się jeździć na snołbordzie. Jako że od rana jeździłem bez przerwy,  z chęcią poszedłem mu pomóc. W zasadzie jego nauka była serią gleb. Zjechał przy mnie dwa razy na oślej łączce i to było na tyle z jego strony. Poszliśmy coś zjeść. Szama wegańska mi dobrze weszła a jako że jest już po sezonie- na odludziu na szczycie góry w knajpie było nas na początku tylko dwóch klientów.  Kupiłem lemoniadę z nalewka.  Była przepyszna. Miała smak kwiatów bzu. Mam wrażenie że po polskiej stronie granicy oszukują nawet na lemoniadzie. Nigdy po polskiej stronie granicy nie piłem tak dobrej jakości lemoniady. W Polsce w ogóle nie ma lemoniady z nalewka w barze. 

2. Rozdzielamy się. Ja jeszcze będę jeździł na desce a on spada ale za godzinę znowu ustawka. Niestety jego autobus nie przyjechał i czekam na niego pijąc herbatę w barze. Na stoku niemal nikogo nie było. Przepustowość wyciągu to kilka tysięcy osób na godzinę a było nas ledwie kilka czy kilkanaście osób.  Po skończonej jeździe idę do toalety na shit drop. Zajmuje mi to z 20 minut bo muszę zdjąć kilka ochraniaczy i z dwie warstwy odzieży termoaktywnej. Nie jest to prosta sprawa i jest to minusem jednoczęściowego kombinezonu termoaktywnego. 

3. Wpada lolo a potem idziemy przez las.  Mijamy ratraki pracujące na zwijarkach. Świecą się lampki ostrzegające przechodniów. Ze zdziwioną miną czytam napis tylko po polsku- "ratrak na linie" mimo że byliśmy w Czechach. Nie było napisu po po czesku "rolba na lanie".  Był napis po polsku. Z tego co słyszałem to Polacy robią większość aktywności przypałowej i być może te napisy po polsku nie są przypadkiem. Kolega mówi że jak widzi przypał na stoku gdy pracuje to z automatu najpierw po polsku mówi do tej osoby i zwykle trafia z językiem.  

4. Jeżdżę sobie na desce wieczorem ze dwie godziny a potem ogarnąłem się na dwa autobusy z przesiadką aby wrócić na chatę do siebie w innym mieście pół godziny jazdy autobusem. Na miejscu muszę podejść pod stromy stok gdzie mieszkam.  Idę ze 40 minut stromo pod górę. Kąpię się i piorę ręcznie skarpety dziwiąc się brązowoczarnej wodzie w zlewie ledwie po jednym dniu ich używania. Cztery razy wodę zmieniałem. Zasnąłem mimo pełni księżyca. Dzień wcześniej nie mogłem zasnąć. Mój ziom też mówił że nie mógł spać aż do 4 rano. 

Adam Fularz


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz