Baner

Baner
Ziemia Gorzowska
Gorzów,

poniedziałek, 9 marca 2020

Wspomnienie dnia 8.3.2020

1. Ulica Górska zaparzania we mnie dech.  Zachował się tutaj klimat jak z przedwojennych pocztówek.  Przedwojenne domy. Wspaniały widok.  Szedłem dalej. Doszedłem do punktu widokowego z altanki w kształcie gigantycznego muchomorka.  W moim mieście w Polsce też był "grzybek" ale go zniszczono. W domu po powrocie zastanawiałem się czy warto kupić dom na tej pięknej ulicy i wyprowadzić się z Polski.  Moja ulica w Polsce ostatnio wygląda jak slumsy. Z uwagi na dziwny ustrój samorządu- czyli dyktatury jednej osoby- w moim odczuciu zmiany po polskiej stronie granicy nie są możliwe.  Jest tylko gorzej. 

2. W Jańskich Łaźniach wjazd do miasta był płatny aż 50 koron. W Polsce by to nie przeszło. Polacy zamieniliby chodniki na parkingi samochodów. Tymczasem tutaj wczoraj samochodów do miasta nie wpuszczano.  Parkingi się zapełniły i te samochody które chciałyby wjechać- zawracano na wjeździe do miasta. W Polsce nic podobnego nie byłoby możliwe.  

Ciąg dalszy nastąpi. 
Adam Fularz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz