Redakcja przekazuje do Starostrwa w Słubicach opinie na temat p. Jadwigi Caban -Korbas

Starostwo Powiatowe

ul. Piłsudskiego 20
69-100 Słubice

do wiadomości Głównego Inspektora Sanitarnego

Szanowni Państwo,
Jako wydawca chciałbym stanąć w obronie kobiety p. Jadwigi Caban -Korbas która w mojej ocenie mówiła zrozumiałym językiem zamiast wyrażać się w sposób który jej widownia nie zrozumiałaby. 

Moim zdaniem język potoczny nie dyskwalifikuje, a sytuacja wymagała w mojej ocenie by dotrzeć do większego grona odbiorców co owej Pani się udało, prawdopodobnie znacznie lepiej udało niż wielu autorytetom mówiącym niezrozumiałym dla mas językiem. 

Osoba ta jednak nie powinna ujawnić zbyt wielu danych osobowych, ani na przykład, wspomnieć o tym że gdy próbowała uzyskać dane dotyczące pacjenta, na tyle poczuł się lepiej, "że już się odgrażał". Są to dane osobowe o zachowaniu danej osoby, i nawet gdy chory  swoje dane osobowe ujawnił publicznie samemu dla jednego z dzienników, to nie wiem czy można je powielać. 

Na portalu Radio Zet wiele osób wyraziło dla tej osoby, p. Jadwigi, wsparcie, które przekazuję:

„Protestuję przeciw odwołaniu tej pani", "Zostawcie panią Jadzię", „Komuś tam chyba brak poczucia humoru", „Kobieta w normalny sposób wszystko wyjaśniłam a nie gadała farmazony urzędniczym bełkotem", „Jej porady przynajmniej wszyscy zapamiętają" – piszą czytelnicy RadioZET.pl, 




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Artykuły