Prawie połowa Polaków skłonna kupować mięso hodowane komórkowo [INFORMACJA PRASOWA]
Od: Marta Korzeniak <media na serw. otwarteklatki.pl>
Date: wt., 14 sty 2020 o 08:27
Subject: Prawie połowa Polaków skłonna kupować mięso hodowane komórkowo [INFORMACJA PRASOWA]
To: <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Dzień dobry,
przesyłam informację prasową na temat badania przeprowadzonego przez kampanię RoślinnieJemy, z którego wynika, że prawie połowa Polaków jest skłonna kupować mięso hodowane komórkowo - aż 37% osób jest raczej otwarte by w przyszłości kupować mięso z hodowli komórkowej, a 12,5% jest zdecydowanie przekonane, że trafi ono na ich listy zakupów. Najbardziej otwarte na nowatorską technologię produkcji mięsa są osoby o wyższym wykształceniu. W tej grupie aż 53,2% chętnie kupiłaby hodowane w taki sposób mięso w momencie gdy znajdzie się ono na półkach sklepowych.
Pozdrawiam,
Marta Korzeniak
Stowarzyszenie Otwarte Klatki
Warszawa, 14 stycznia 2020
Prawie połowa Polaków skłonna kupować mięso hodowane komórkowo
49,5% Polaków jest gotowe kupować mięso hodowane komórkowo w momencie, gdy pojawi się na półkach sklepowych, wynika z sondażu przeprowadzonego przez Panel Ariadna na zlecenie RoślinnieJemy.
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2019 roku na grupie 1077 reprezentatywnej dla populacji Polski. 37% osób jest raczej otwarte, by w przyszłości kupować mięso z hodowli komórkowej, a 12,5% jest zdecydowanie przekonane, że trafi ono na ich listy zakupów. Tylko 7,6% badanych jest zdecydowanie niechętna tej koncepcji, a aż 28,3% osób nie ma zadania na ten temat. Najbardziej otwarte na nowatorską technologię produkcji mięsa są osoby o wyższym wykształceniu. W tej grupie aż 53,2% chętnie kupiłaby hodowane w taki sposób mięso w momencie, gdy znajdzie się ono na półkach sklepowych.
W czasie, gdy w rzeczywisty sposób bezpieczeństwu żywnościowemu zagrażają choroby takie jak ASF, czy ptasia grypa, nie powinno dziwić, że mięso hodowane komórkowo zyskuje w oczach potencjalnych konsumentów. Mamy też coraz większą świadomość kosztów dla środowiska, jakie generuje hodowla przemysłowa zwierząt, a mięso hodowane w taki sposób według prognoz będzie znacznie mniej obciążające dla środowiska – komentuje Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w RoślinnieJemy.
W ciągu ostatnich dwóch lat powstało ponad 30 firm zajmujących się technologią mięsa hodowanego komórkowo. Izraelski start-up Future Meat Technologies w pierwszych dniach stycznia opublikował nagranie z procesu smażenia wyhodowanego wcześniej mięsa. Tylko w 2019 roku w rozwój kilkudziesięciu firm zajmujących się nowatorską technologią zainwestowano 83 milionów dolarów.
Początek roku obfituje w wieści także od innowatorów w zakresie produkcji roślinnych alternatyw mięsa. Amerykańskie Impossible Foods wprowadziło roślinną alternatywę dla mięsa wieprzowego, ogłaszając testy w wybranych restauracjach Burger King. Plantible, start-up z Holandii, deklaruje nowe źródło roślinnego białka oparte na powszechnie spotykanej wodnej roślinie, znanej jako Lemna (lub Rzęsa).
Komórkowa hodowla mięsa, jak i jego roślinne alternatywy także w 2020 będą ekscytować obserwatorów branży spożywczej. Gdzie indziej, niż właśnie w produkcji nowych źródeł białka szukać rozwiązań na miarę wyzwań, jakie stawia nam dzisiejszy system produkcji żywności – dodaje Otrębski.
Szczegółowe wyniki sondażu są dostępne bezpłatnie na stronie RoślinnieJemy.
###
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja "Roślinne poniedziałki" inspirowana ogólnoświatowym "Meatless Mondays", której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
(..)
Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest
Szczegółowe wyniki sondażu dostępne są bezpłatnie są na stronie RoślinnieJemy.
###
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja "Roślinne poniedziałki" inspirowana ogólnoświatowym "Meatless Mondays", której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
###
Kontakt dla mediów:
(..)
Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Komentarze
Prześlij komentarz