Komunikat WOŚP: 28. Finał dobiegł końca – deklarowana kwota z rekordem!

Redakcja serwisu otrzymała:

Od: Rzecznik WOŚP
Date: niedz., 12 sty 2020 o 23:54
Subject: [wydawnictwo:24047] 28. Finał dobiegł końca – deklarowana kwota z rekordem!



28. Finał z rekordową kwotą deklarowaną!


28. Finał dobiegł końca – deklarowana kwota z rekordem!

Zakończyliśmy 28 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Deklarowana kwota na zakończenie finału to:
115 362 894 zł
Fot. Michał Kwaśniewski
To był dzień pełen wrażeń i emocji. Statek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy płynął przez cały świat! Już dziś wiemy, że 28 Finał zapisze się w historii jako rekordowy i bezpieczny. 

WOŚP dla Australii

Po godzinie 19.00 na Placu Bankowym solidaryzowaliśmy się z Australią. Wielka flaga Australii została rozłożona nad głowami ludzi, którzy przyszli wspólnie z Orkiestrą świętować. Wysłuchaliśmy również hymnu.

Jerzy Owsiak podsumował ten wyjątkowy moment:




Światełko do Nieba

Godzina 20.00 to moment wyczekiwany przez setki tysięcy wolontariuszy i darczyńców. To chwila, w której tysiące świateł mknie do nieba. W tym roku Światełko rozpoczęło się w Gdańsku. Jurek Owsiak rozpoczął je słowami: Łączymy się teraz z Gdańskiem i czekamy na ważne słowa i ważne wspomnienia. Pamiętajcie, że ten dzień jest po to, abyśmy mogli być razem!

Na scenie przed Europejskim Centrum Solidarności rozbrzmiał utwór "Sound of silence", który przed rokiem stał się nieoficjalnym hymnem gdańskiej żałoby po śmierci Pawła Adamowicza.

Na warszawskim Placu Bankowym Światełko do Nieba miało formę pokazów laserowych i pirotechnicznych. Podobnie jak w ubiegłym roku, odbyło się bez głośnych fajerwerków.

Ściskawa

Ściskawa to konkurs dla sztabów WOŚP polegający na zebraniu jak największej liczby osób w obrębie namalowanego na ziemi serca o powierzchni 20 metrów kwadratowych. W tym roku wygrał go Rzeszów, gdzie zgromadziło się 465 osób. Nagrodą jest promessa w wysokości 50 000 zł na zakup sprzętu do lokalnych szpitali.

Licytacja Najbardziej Hojnych Darczyńców

Zgodnie z tradycją, późnym wieczorem odbyła się licytacja Złotych Serduszek i Złotych Kart.

Złota Karta nr 1 została wylicytowana przez ITA TOOLS za kwotę 44 444 zł

Złote Serduszko nr 1 zostało wylicytowane przez Bio-Gen Łódź za kwotę 250 000 zł
Pełna lista darczyńców znajduje się tutaj.


Konferencja zwieńczająca 28 Finał

Dziękujemy mediom za obecność na 28 Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zapraszamy na konferencję prasową do siedziby Fundacji WOŚP przy ul. Dominikańskiej 19C, która odbędzie się jutro (poniedziałek) o godzinie 15.00.

Grajmy razem do końca świata i o jeden dzień dłużej!

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dziś sprzęt zakupiony przez WOŚP jest podstawą nowoczesnego wyposażenia wszystkich szpitali, w których leczy się dzieci w Polsce. Do tej pory Orkiestra zebrała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,1 mld PLN.

28. Finał WOŚP odbędzie się 12 stycznia 2020 roku, a jego celem będzie pozyskanie środków na zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia i zdrowia dzieci potrzebujących różnego rodzaju operacji. W drugą niedzielę stycznia 120 tysięcy wolontariuszy będzie kwestowało na rzecz WOŚP na ulicach nie tylko Polski, ale i kilkudziesięciu miast na całym świecie. Odbędzie się wiele tysięcy koncertów, imprez, happeningów i organizowanych całkowicie oddolnie wydarzeń.



Fundacja WOŚP - kontakt dla mediów:
Krzysztof Dobies
Rzecznik Prasowy Fundacji
(..)



--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Artykuły