GDDKiA odpowiada na pytanie o śmierć rowerzysty na drodze krajowej pod Gorzowem Wielkopolskim
Od: Jakubowska Anna <anjakubowska na serw. gddkia.gov.pl>
Data: poniedziałek, 21 października 2019
Temat: RE: Pytanie- śmierć rowerzysty na drodze krajowej pod Gorzowem Wielkopolskim
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie,
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż drogi krajowej nr 22 na odcinku Gorzów Wlkp. – Strzelce Krajeńskie jest elementem projektu, na którego wykonanie ogłosiliśmy przetarg w czerwcu br. Otwarcie ofert nastąpiło w lipcu, a 8 października ogłosiliśmy wybór najkorzystniejszej oferty. W piątek minął termin na składanie odwołań od tej decyzji. Wobec braku odwołań na chwilę obecną trwa przygotowanie dokumentów do podpisania umowy z wykonawcą projektu. Zakres zadania znajdzie Pan w informacji: https://www.gddkia.gov.pl/pl/
Pozdrawiam
Anna Jakubowska
Główny Specjalista
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej
Oddział w Zielonej Górze, ul. Boh. Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra
tel.: +48 68 327 10 68, fax: +48 68 325 (..)
Pytania prasowe redakcji:
From: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Sent: Thursday, October 17, 2019 8:14 AM
To: Rzecznik Centrala <rzecznik na serw. gddkia.gov.pl>
Subject: Pytanie- śmierć rowerzysty na drodze krajowej pod Gorzowem Wielkopolskim
Do GDDKiA
Szanowni Państwo,
Z jakiego powodu GDDKiA - mimo zebranych podpisów- odmówiła budowy ścieżki rowerowej wzdłuż DK pod Gorzowem Wielkopolskim? Kto- prosze o podanie danych osobowych- podjął decyzję o odmowie budowy ścieżki rowerowej?
Pozdrawiam
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz